reklama

Ľudia sú bezcharakterné svine

Nádherný prejav ľudskej bezcharakternosti v tento predvianočný čas.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (21)

Mohlo byť tak okolo obeda, keď som vychádzal z banky. Dával som si sluchátka do uší, keď som zrazu počul nezvyčajný krik. Nebol to krik ako keď sa zdravia cez ulicu nejakí dvaja podgurážení kamaráti. Práve naopak, bol to naliehavý krik, ktorý spôsobil dôchodca, ktorý kričal: "chyťte ich zlodejov, ukradli mi butelár (pre tých čo nevedia butelár=peňaženka), pozrite na nich ako utekajú." Hoci som sa riadne obzeral, žiadnych zlodejov som nezbadal. Nakoniec pánovi zastavilo nejaké auto a čo bolo ďalej neviem. Asi tak za 15 minút som videl našich "úžasných" pánov policajtov ako hliadkujú po meste. Či ich chytili alebo nie, to sa už nedozviem.

A prečo taký nadpis v úvode? V prvom rade ide o osobu ktorá bola okradnutá. Starý pán, možno okolo 70 rokov s paličkou, ktorou si pomáha aby nespadol. Nemá postreh ako mladý človek, nie je ani tak obratný, nedokáže sa tak brániť a napriek tomu sa nájdu hovädá čo dokážu takéto niečo človeku urobiť. Neviem koľko mal pán v peňaženke peňazí, ale v tomto momente je to úplne jedno. Aj keby tam mal len posratých 20 korún. Tu ide hlavne o princíp. A ako som mohol vidieť, existujú svine, ktoré dokážu okradnúť dôchodcu, ktorý je rád za každý nový deň. Nemám na to slov. Je to hyenizmus. Nie nadarmo sa aj hovorí, že chudobnému aj z hrnca vykypí.

Keby okradli niekoho vo svojich rokoch je to úplne iné, hoci tiež je to odsúdenia hodné. Lenže na seberovného si netrúfnu. Prečo? Čo keď náhodou sa to nepodarí. A ja by som takým ľuďom prial, aby sa im každý poškodený vedel dobre revanšovať rovno pri čine. Lenže na Slovensku je to tak že ten, kto si bráni svoj majetok sa zrazu ocitne v roli opačnej. Zlodej je obeť a zo zlodejovej obete sa stáva vinník. Veď už len priemerne inteligentný človek pohcopí, že to je úplne absurdné. No lenže tých, čo sa dokážu brániť je minimum.

Kde sa berie v ľuďoch tá bezcitnosť? Domnievam sa, že je to týmto svetom okolo nás. Všetci hrabeme len pre seba, nik na druhého nehľadí. Hájime svoje záujmy a v niektorých prípadoch ideme aj tzv. cez mŕtvoly a kašleme na druhých, len aby sme sa mali čo najlepšie. Všetko toto je v nás, ľuďoch. Kým nezačneme od seba, tak naša spoločnosť bude taká aká je teraz, ak nie ešte aj horšia. A priznám sa, že niekedy mi je z našej spoločnosti dobre na vracanie.


Lukáš Svoboda

Lukáš Svoboda

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

autor studuje na UTB v Zline. Rad si pocuvne dobru hudbu a precita dobru knihu. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáŠportMoje názory

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu