reklama

Africká svadba

Pred pár dňami sa mi podarilo dostať sa do jednej ďalekej krajiny - do Juhoafrickej republiky, presnejšie do Kapského mesta.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Nie že by som nevedel čo s peniazmi ale čo už zmôžem, keď moja jediná sestra si vybrala
miesto svojej svadby na takomto mieste. No ale veď v konečnom dôsledku nebol som proti, pretože dostať sa
do Afriky nie je až také bežné. Preto som sa tešil a bol som plný očakávaní. Hneď na letisku ma dostal
do pomykova colník, ktorý začal na mňa rozprávať po afrikánsky. Hoci moja znalosť afrikánštiny je biedna
(viem iba Ako sa máš a pár ďalších slovíčiek) pozeral som na neho ako hus na lietadlo. Hneď som pochopil, že to
žlté tričko s napísom South Africa som si nemal obliekať. Aj colník v zápätí pochopil, že inak ako po anglicky
to so mnou nepojde a nakoniec sme sa spolu dohodli.
Ako som už spomenul, hlavným dôvodom mojej cesty do Afriky bola svadba mojej sestry. Preto sa všetko sústredilo
na túto udalosť. Celá svadba prebiehala v meste Stellenbosch ( http://en.wikipedia.org/wiki/Stellenbosch ) na jednej
farme, kde sa konávajú svadby. Hoci obrat robil kňaz, svadba neprebiehala v kostole ako by si niekto mohol myslieť.
Namiesto kostola bol postavený v peknej záhrade tzv. Zebo, alebo po slovensky altán. Stoličky boli zoradene v radoch
pred altánom a v uličke medzi stoličkami sa tiahol červený koberec, po ktorom môj otec doviedol sestru ženíchovi.
A obrad sa mohol začať. Prebiehal v angličtine, a tak som tomu rozumel aj ja. Prvá vlna smiechu sa zdvihla onedlho,
keď kňaz skomolil priezvisko mojej sestry, za čo sa síce ospravedlnil, ale pri pokuse o nápravu sa opravil ešte
"lepšie". Nikto mu to samozrejme nezazlieval, aspoň sa atmosféra na svadbe uvoľnila. Po takej možno polhodine, keď
mi už bolo riadne horko, som na scénu prišiel aj ja, keď som konečne mohol podať prstene. Po svadbe nasledovalo
fotografovanie, podpísal som sa ako svedok a mohli sme ísť na hostinu do sály. Po tzv. štartéri nasledovali jednotlivé
príhovori. Ako prvý začal Remsey v afrikánčine. Po ňom som nasledoval ja. Musel som improvizovať, pretože som
nemal nič pripravené. Našťastie vína nebolo ešte moc popitého, a tak som spustil po slovensky príhovor, ktorému v
sále aj tak nikto z domácich nerozumel teda až na moje záverečné slová "Na zdravie". Čo sme ich naučili už predtým
a oni sa to pred svadbou svedomito učili ako sa to povie.
Po mne nasledoal ženíchov
kamarát, ktorý aby sa nepovedalo predniesol prihovor v angličtine. Nakoniec sa slova ujal sám ženích. Po dojemných
príhovoroch nasledoval hlavný chod, pozostávajúci z viacerých jedál. Nakoniec nasledoval dezert a po ňom voľná zábava.
Hovorí sa iný kraj iný mrav, ani v Afrike tomu nebolo inak a také tie zbytočné kraviny ako pranie plienky a rozbíjanie
taniera a následné kopanie do lopatky s črepinami tu nemajú a myslím si, že je to aj dobré, pretože mne osobne
sa to zdá úplne stupídne. Okolo 11 v noci sa začali zdvíhať od stolov prví hostia. Onedlho ich nasledovali aj ďalší až nakoniec
okolo 1 v noci sme odisli aj my, najbližší ľudia od nevesty a ženícha. To je ďalší rozdiel oproti slovenskej svadbe, ktorá
sa koná do skorých ranných hodín. Teda svadba trvala dohromady okolo 8 hodín a bolo po všetkom. Ešte by som spomenul,
že 54 ľudí je taký optimálny počet pre svadbu v tej oblasti. A ešte jedna poznámka. Nikto nebol napitý ako doga čo
u nás byva bežné. A keď mi niekto povie, že sa to za takú dobu nedá, tak je na omyle. Veru ožrať si hubu sa dá aj za
menej ako 8 hodín.
Čo dodať na záver? Naozaj musím uznať, že svadba sa vydarila a dúfam, že sestre a švagrovi to bude klapať tak ako má.




Lukáš Svoboda

Lukáš Svoboda

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

autor studuje na UTB v Zline. Rad si pocuvne dobru hudbu a precita dobru knihu. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáŠportMoje názory

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu